W postach poprzedzających niniejszy wpis pisałam o werbalnej
wieloznaczności. Dzisiaj pominę podwójne znaczenie słów, a postaram się ukazać
podwójny wydźwięk obrazów. Wieloznaczność może bowiem objawiać się nie tylko w słowach
i wyrażeniach, lecz także w przekazie jaki widzimy.
W reklamie pierwszej „Ponieważ włosy są twoim
najpiękniejszym akcesorium” zobrazowano dokładny komunikat.
Na drugich plakatach – porównano noszenie zbyt dużej wagi
ciała do ciężkiej torby. Reklama poprzez wywołanie ustalonych skojarzeń może
budzić pewien niesmak, jednak możemy to wybaczyć z uwagi na zachowaną estetykę ;)
Wieloznaczeniowość wizualna jest tu dominującym podmiotem
przekazu reklamowego. W obu przypadkach zastosowano go, aby niewątpliwie
zwrócić i zatrzymać uwagę odbiorcy. Pomysłowość twórców kampanii jest idealnym
przykładem przełamywania schematu typowego myślenia oraz odrzucenia
racjonalności na rzecz pewnego rodzaju abstrakcjonizmu.
Włosy jako bransoleta, warkocz jako koralowy naszyjnik, czy
tak jak w reklamie pilatesu - ciężka torba jako substytut określonych części
ciała, to wyraz całkiem kreatywnej inwencji twórczej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz